Aktualności
2010
październik29
Obwodnicą śródmiejską można jeździć od mostu Milenijnego do ul. Żmigrodzkiej
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej – etap I dobiega końca. 29 października 2010 roku, tuż przed dniem Wszystkich Świętych droga zostanie udostępniona do ruchu. Zapraszamy kierowców po godzinie 14.00. Nowy odcinek od długości 4,2 km połączy most Millenijny i ul. Żmigrodzką. Umożliwi to ominiecie zatłoczonych ulic Osobowickiej i Bałtyckiej. Co szczególnie ważne jest w okresie kiedy tłumnie odwiedzane są cmentarze.
Klasa otwieranej drogi - GP 2x2 (droga główna ruchu przyśpieszonego) i G 2x2 (droga główna), o nośności 115 kN/oś. W ramach kończonego przedsięwzięcia poza jezdniami przewidziano także wykonanie ścieżek rowerowych i chodników na całej długości, zatok autobusowych oraz licznych obiektów inżynierskich: wiaduktów drogowych nad liniami PKP Wrocław - Poznań oraz Jelcz Miłoszyce - Wrocław Osobowice, a także wiaduktów drogowych nad rondem ul. Obornickiej i nad ul. Żmigrodzką oraz przejść tunelowych dla ciągów pieszo-rowerowych i przejść dla zwierząt.
Projekt jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach konkursu dla działania 6.1 - Rozwój sieci drogowej TEN-T.
Jego wartość przekracza 257 mln zł. Realizacja rozpoczęła się pod koniec 2008 roku, kontraktowy termin zakończenia – luty 2011.
2010
wrzesień22
Pieniądze unijne na obwodnicę
Inwestycja ma umowę o dofinansowanie podpisaną 20 września 2010r. z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Więcej informacji znajdą Państwo klikając tutaj.
2010
wrzesień20
Próby obciążeniowe na wiaduktach obwodnicy śródmiejskiej
W piątek 10.09.2010 r. srogiej próbie poddany został wiadukt nad ulicą Żmigrodzką. Osiem ciężarówek załadowanych piaskiem sprawdzało czy konstrukcja wytrzyma obciążenie.
Projektant konstrukcji Piotr Wanecki bez lęku wszedł w tym czasie pod pomost. Ponad 300 ton spowodowało jego ugięcie liczone z dokładnością co do dziesiątej części milimetra na niespełna dwa centymetry. Oznacza to, że obiekt spełnia stawiane przed nim wymagania.
2010
lipiec01
Nad ulicą Żmigrodzką nowy wiadukt w nowym kolorze
Budowa Północnej obwodnicy śródmiejskiej coraz mocniej zmienia krajobraz Wrocławia. Budowniczowie rozpoczęli malowanie stalowych elementów konstrukcji. Na jaki kolor? Po uzgodnieniach z plastykiem w umowie zapisano to tak - barwy dla poszczególnych elementów wiaduktu:
- RAL 7032 – elementy betonowe konstrukcji,
- RAL 7034 – przyczółki,
- RAL 1013 – elementy łuków i gzymsy,
- RAL 1014 – balustrady,
- RAL 1019 – wieszaki łuków.
Najlepiej zobaczyć osobiście, zapraszamy.
2010
maj24
Dziękujemy za pomoc przy budowie zabezpieczeń przeciwpowodziowych
Dziękujemy wykonawcy z budowy północnej obwodnicy śródmiejskiej we Wrocławiu – etap I firmie Skanska. Zaangażowanie pracowników i sprzętu umożliwiło dostarczanie kruszywa na Kozanów.
2010
marzec29
Zmienia się krajobraz Wrocławia na ulicy Żmigrodzkiej
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej - etap I: kierowcy jadący ulicą Żmigrodzką mogą obserwować jak rośnie nowy wiadukt nad tą ulicą. Trwa montaż stalowych elementów konstrukcji. Obiekt wyglądem będzie przypominał mosty Warszawskie. Dzięki zastosowanej technologii konstrukcja jest lżejsza, a budowę można prowadzić bez dodatkowych utrudnień w ruchu.
Wciągane przez wielki dźwig stalowe części zostały wyprodukowane w Kielcach. Ważą po 25 t. Każdy łuk ma 74 m długości i 12,5 m wysokości w najwyższym miejscu. Zamontowane elementy potrzymają betonowy pomost, który dzięki nim można było "odchudzić". Na ilustracjach widać prace prowadzone na północnym pomoście nowego wiaduktu. Południowy czeka jeszcze na betonowanie. Trwa zbrojenie. Konstrukcje stalowe powinny być gotowe w maju.
2010
marzec11
Budowa wiaduktu może utrudniać ruch na ul. Obornickiej
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu - etap I: rozpoczął się montaż prefabrykowanych belek betonowych na wiadukcie drogowym powstającym nad ul. Obornicką. W sobotę i niedzielę 13 i 14 marca prace mogą powodować chwilowe wstrzymanie przejazdu samochodów na ulicy Obornickiej, mimo że organizacja ruchu została zmodyfikowana tak, aby omijać roboty drogowców.
Za utrudnienia przepraszamy!
W sumie do zamontowania na obiekcie WD 2 jest 60 prefabrykowanych elementów, które dowożone są na plac budowy z Mszczonowa w województwie mazowieckim. Pojedyńcza belka może mieć aż 28 m długości. W transporcie pojazd wraz z przewożonym ładunkiem ma prawie 50 m. Koniec prac montażowych zaplanowany jest na 16 marca 2010 r.
2010
styczeń27
Ograniczenie wysokości pojazdów na ul. Żmigrodzkiej
W związku z budową Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu, a konkretnie wiaduktu WD-3 nad ul. Żmigrodzką, na drodze prowadzącej do tego obiektu wprowadzono ograniczenie wysokości dla samochodów.
Pojazdy o wyższe niż 4,7 m zagrażałyby pracującym przy montażu konstrukcji. Kierowców jadących ulicą Żmigrodzką ostrzegają o zagrożeniu specjalne bramki. Prowadzących takie pojazdy prosimy o wzmożona uwagę i przepraszamy za utrudnienia.
Prace przy montażu konstrukcji wiaduktów nad ulicami Żmigrodzką i Obornicką są prowadzone mimo pogody. Działalność na innych odcinkach obwodnicy trzeba było na czas mrozów ograniczyć.
2010
styczeń11
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu ZP/66/PN/2009: "02070 - Budowa połączenia ul. Lekarskiej ze stacją redukcyjną gazu i torem kolarskim"
2009
grudzień11
Ogłoszenie przetargu nieograniczonego ZP/66/PN/2009
02070 - Budowa połączenia ul. Lekarskiej ze stacją redukcyjną gazu i torem kolarskim
2009
grudzień11
Rośnie wiadukt nad linią kolejową Wrocław-Poznań
Na powstającym obiekcie już wkrótce będzie budowana nawierzchnia. Obecnie trwa przygotowanie do betonowania.
2009
listopad10
Zmiana organizacji ruchu na ul. Żmigrodzkiej
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej - etap I - w związku z postępem prac w nocy 10 na 11 listopada 2009 roku zmianie ulegnie przebieg ulicy Żmigrodzkiej w rejonie budowanej obwodnicy.
Na wysokości centrum handlowego przy ul. Paprotnej wprowadzone zostaje zwężenie jezdni. Nie można skręcić w ul. Paprotną jadąc Żmigrodzką od centrum.
Zmiana organizacji ruchu związana jest z budową wiaduktu obwodnicy nad ulicą Żmigrodzką.
Prosimy o zachowanie ostrożności, za utrudnienia przepraszamy.
2009
październik28
Pierwsza masa na obwodnicy
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu – etap I cały czas postępuje. Widać już nawierzchnię z masy bitumicznej. Wykonawca w tym tygodniu zaczął ją układać w okolicy ul. Żmigrodzkiej.
2009
październik27
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej - etap I, zamknięcie ul. Poświęckiej
W związku z budową obwodnicy śródmiejskiej w nocy 28 na 29 października 2009 roku zostanie zamknięty przejazd przez ulicę Poświęcką we Wrocławiu.
Z ruchu będzie całkowicie wyłączony fragment jezdni między pętlą autobusową a ulicą Żmigrodzką. Dojazd do pętli i do ośrodka rehabilitacyjnego możliwy wyłącznie od ul. Kamieńskiego. Objazd zamkniętego odcinka drogi, także dla autobusów komunikacji miejskiej, wytyczony jest przez ulicę Kamieńskiego.
Ulica pozostanie zamknięta aż do zakończenia inwestycji. Przepraszamy za utrudnienia.
2009
wrzesień21
Budowa kolejnego wiaduktu na Obwodnicy Śródmiejskiej
W ciągu powstającego odcinka Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu rozpoczęła się budowa wiaduktu WD-3 nad ul. Żmigrodzką. Pod względem wyglądu będzie to najciekawsza konstrukcja na tym fragmencie obwodnicy. Zmieni też krajobraz ulicy Żmigrodzkiej.
Wiadukt jest konstrukcją łukową, z pomostem. Zaprojektowano oddzielne ustroje nośne pod każdą nitkę obwodnicy. Obie konstrukcje są identyczne. Od innych wiaduktów będzie odróżniał je wygląd - stalowe łuki o kształcie paraboli, do których podwieszono sprężony żelbetowy pomost, zakończony prefabrykowanymi gzymsami o stałej wysokości.
Podstawowe parametry wiaduktu:
- 2 jezdnie o szerokości 2x3.50=7.00 m,
- bariera energochłonna stalowa typu BS/2,
- całkowita szerokość pomostu obu nitek wraz z gzymsami o grubości 0.08 m wynosi ok. 24 m
- długość obiektu 74 m
2009
wrzesień07
Obwodnica Śródmiejska: montaż prefabrykowanych belek na obiekcie TK-1
Budowa wiaduktów nad torami kolejowymi wkracza w nowa fazę. Wykonawca montuje specjalne belki wyprodukowane w Mszczonowie. Na pierwszy ogień poszedł obiekt powstający nad mniej ruchliwym torowiskiem.
Prefabrykaty o długości od 16 do 28 m transportowane w nocy na specjalnych pojazdach trafiają na budowę w kolejności montażu. W pierwszym dniu dotarło na miejsce sześć gotowych elementów. Konstrukcja, na którą się składają, ma ich mieć w sumie 17.
2009
sierpień24
Tydzień zamiast 5 tygodni
Budowa północnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej przez kilka dni prowadzona była także na ul. Osobowickiej. Prace na torowisku wstrzymały ruch tramwajowy. Wszystko po to aby mógł powstać w pobliżu mostu Millenijnego przejazd przez torowisko, który będzie elementem łącznicy prowadzącej ruch z obwodnicy. Budowa przejazdu w tradycyjnej technologii trwałaby pięć tygodni. Dla wygody mieszkańców Wykonawca, firma Skanska, zastosował metodę skracającą przedsięwzięcie do kilku dni.
Piątek – przygotowanie podłoża i zgromadzenie materiału. Do oklejenia szyn potrzebna jest specjalna pianka.
Sobota – szyny opakowane materiałem wyciszającym układa się na przygotowanym uprzednio miejscu. Następnie trzeba je unieść na specjalnych koziołkach montażowych umożliwiających ich prawidłowe ustawienie.
Niedziela – betonowanie. Kilka dni trzeba poczekać aż beton dojrzeje.
W poniedziałek można już było szlifować szyny.
2009
sierpień21
Zmiany na ulicy Osobowickiej
W związku z budową łącznicy obwodnicy śródmiejskiej z ul. Osobowicką w rejonie mostu Millenijnego od 22 sierpnia 2009 roku do 28 sierpnia 2009 roku na trasie pl. Staszica - pętla Osobowice zamiast tramwajów będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa. W tym czasie Wykonawca zbuduje przejazd przez torowisko tramwajowe, który jest elementem ww. łącznicy.
Miejsce prowadzenia robót
Roboty mają być wykonane w nowoczesnej technologii blokowego montażu szyn, co pozwala na skrócenie okresu wyłączenia tramwajów z 5 tygodni (metoda tradycyjna) do kilku dni (metoda blokowego montażu). Pierwsze prace rozpoczną się już 21 sierpnia, będą trwały do 27-28 sierpnia 2009 r.
Przewidywane zmiany w komunikacji zbiorowej:
DZIENNA KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA
- 14, 74 - w obu kierunkach od pl. Staszica pojedzie przez pl. Powstańców Wielkopolskich, ul. Słowiańska, zajezdnia Słowiańska.
KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA ZASTĘPCZA
- 714 - pętla Osobowice - ul. Osobowicka - Reymonta - ul. Pomorska - pl. Staszica - droga wzdłuż torów kolejowych - nawrót w prawo przed pl. Powstańców Wlkp. - Dw. Nadodrze (przystanek awaryjny)
- 714 - Dw. Nadodrze (przystanek awaryjny) - pl. Staszica - ul. Pomorska - Reymonta - Osobowicka - pętla Osobowice.
Częstotliwość kursowania:
- w szczycie co 12 minut,
- poza szczytem co 15 minut,
- w dni robocze po godzinie 20.00 i przez cały dzień wolny co 20 minut.
2009
lipiec14
Unijne dofinansowanie - „Budowy Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu - etap I"
Wniosek o dofinansowanie realizacji projektu pn „Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu - etap I" złożony w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytet VI; Drogowa i Lotnicza sieć TEN-T, Działanie. 6.1 „Rozwój sieci drogowej TEN-T, został umieszczony na liście podstawowej projektów zatwierdzonej przez Ministra Infrastruktury w dniu 29 czerwca 2009 r.
2009
czerwiec24
Deszcz na Obwodnicy Śródmiejskiej
Trudne warunki atmosferyczne utrudniają prowadzenie inwestycji.
Na budowie pada deszcz.
2009
czerwiec19
Obwodnica Śródmiejska - kolejna decyzja o pozwoleniu na budowę
Uzyskaliśmy pozwolenie na budowę dla zadania Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej - Etap I, odcinek 2.
Można rozpocząć roboty na części między ulicami Obornicką i Żmigrodzką.
2009
czerwiec05
Przybywa obiektów inżynierskich na obwodnicy śródmiejskiej
Na odcinku między mostem Milenijnym a ul. Obornicką stoją już pierwsze podpory wiaduktów nad torami kolejowymi. Jednak pierwsze tunele powstały na potrzeby zwierząt.
Takich przejść dla zwierząt małych i średnich miedzy mostem i ul. Obornicką ma być 10. Większość jest już gotowa.
Zwierząt w okolicy nie brakuje, a niektóre nie przejmują się nawet prowadzonymi niedaleko robotami.
Między przejściami maszyny pieczołowicie zagęszczają grunt pod przyszłą drogą.
Równocześnie powstają też tunele dla pieszych i rowerzystów - między mostem i ulicą Ćwiczebną będą trzy.
To najtrudniejsze wyzwanie na tym odcinku - obiekty nad torami kolejowymi (trasa na Poznań i odnoga na Jelcz-Miłoszyce). Oba już powstają.
2009
kwiecień27
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu - Etap I - starania o pieniądze z Unii Europejskiej
Właśnie otrzymaliśmy informację, że 22 kwietnia 2009 roku pozytywnie został przeprowadzony drugi stopień formalnej oceny wniosku o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wniosek złożony w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013 (POIiŚ), Priorytet VI: Drogowa i lotnicza sieć TEN-T, Działanie 6.1.: Rozwój sieci drogowej TEN-T, w wyniku oceny formalnej został pozytywnie zweryfikowany i przyjęty do oceny merytorycznej I-go stopnia.
2009
kwiecień17
Ograniczenia w ruchu na ul. Ćwiczebnej w związku z budową Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu - etap I
W poniedziałek 20 kwietnia 2009 roku zostanie zamknięta dla ruchu ulica Ćwiczebna we Wrocławiu na odcinku od ulicy Obornickiej do ulicy Ślazowej.
Utrudnienie spowodowane jest budową wiaduktu nad torami kolejowymi, który jest jednym z elementów Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej.
Powstający obiekt spowoduje, że po zrealizowaniu inwestycji przejazd w kierunku ul. Obornickiej stanie się nie możliwy.
2009
marzec12
Biuro budowy zaprasza
Zanim ruszą właściwe prace wykonawca już prowadzi prace przygotowawcze - na zdjęciu odhumusowanie w pobliżu mostu Millenijnego i przenoszenie stawu przy Irysowej
2009
luty02
Zaplecze techniczne budowy
Targpiast rozbiera hale targowe, a Skanska na opuszczonym terenie natychmiast urządza zaplecze techniczne budowy.
2008
październik15
Zadanie realizuje firma Skanska
Wykonawca wygrał przetarg ofertą wartą 257,5 mln zł.
W tej chwili trwają prace projektowe. Jednak jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa doprowadzalnika ścieków na Pola Irygacyjne. Pierwsze prace przy budowie drogi zaplanowane są na wiosnę 2009 roku.
Kontrakt jako pierwszy we Wrocławiu zapewnia wykonawcy specjalna premię za zakończenie inwestycji przed terminem.
Za skrócenie terminu o 30 dni otrzyma 0,003 proc. ceny ofertowej netto za każdy dzień.
Za skrócenie o kolejne 30 dni (od 31 do 60 dni) - 0,007 proc. ceny ofertowej za każdy dzień.
Skracając termin o ponad 60 dni wykonawca będzie miał naliczony 0,01 proc. ceny ofertowej za każdy dodatkowy dzień.
Przy czym premia nie może przekroczyć 20 proc. wartości kontraktu.
Wizualizacje stworzone przez Grzegorz Kilian, konsorcjum Biprogeo Projekt Sp. z o.o., BHB Biuro Projektowo-Konsultingowe BPK MOSTY S.C.
Nazwa zadania inwestycyjnego:
Budowa Północnej Obwodnicy Śródmiejskiej we Wrocławiu - etap I
Tryb:
zaprojektuj i wybuduj
Prace przygotowawcze (koncepcja, PFU, decyzja środowiskowa, decyzja lokalizacyjna):
ogłoszenie przetargu: realizowane przez inną jednostkę miejską
otwarcie ofert: realizowane przez inną jednostkę miejską
rozpoczęcie realizacji: realizowane przez inną jednostkę miejską
czas na realizację [miesięcy]: realizowane przez inną jednostkę miejską
koniec realizacji: realizowane przez inną jednostkę miejską
Realizacja (relizacja projektu, robót budowlanych):
ogłoszenie przetargu: IV kw. 2007 ZDiUM
otwarcie ofert: II kw. 2008 ZDiUM
rozpoczęcie projektowania: III kw. 2008 ZDiUM
rozpoczęcie realizacji: IV kw. 2008
czas na realizację robót budowlanych [miesięcy]: 30
koniec realizacji robót budowlanych: I kw. 2011
Wartość brutto ogółem zgodnie z WPI [tysięcy PLN]:
278 000,0
Propozycja dofinansowania ze środków zewnętrznych:
POIiŚ
Podane terminy i kwoty, w niektórych przypadkach mogą być korygowane.