Aktualności
2009
listopad30
Grabiszyńska udostępniona dla ruchu
Od 1 grudnia 2009 roku można jeździć całą szerokością ulicy Grabiszyńskiej.
Do połowy grudnia będzie prowadzony jeszcze odrębny kontrakt związany z układaniem kabli pod chodnikiem i pasem zieleni w związku z czym prowadzone są jeszcze niektóre prace. Uwaga! Uniemożliwiają one uruchomienie sygnalizacji świetlnej. Prosimy o ostrożność!
Przepraszamy za utrudnienie.
Grabiszyńska przed remontem i po.
2009
listopad27
Uwaga - zmiany na skrzyżowaniu Wyścigowa, Ślężna, Sudecka, Waligórskiego
W związku z przebudową ulicy Wyścigowej w ciągu drogi krajowej nr 8 we Wrocławiu od soboty 28.11.2009 roku wykonawca wprowadzi zmiany organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Wyścigowa, Ślężna, Sudecka, Waligórskiego.
Lewy pas przejazdu w stronę centrum, od Wyścigowej przez Ślężną, będzie na krótkim odcinku zorganizowany na przeciwległej jezdni ulicy Ślężnej.
Uwaga! Na ul. Sudeckiej, na odcinku od Ślężnej do Pułtuskiej, przestaje obowiązywać ruch jednokierunkowy.
Przepraszamy za utrudnienia.
2009
listopad19
Utrudnienia w ruchu tramwajowym na ul. Grabiszyńskiej
W dniach 19/20 listopada i 20/21 listopada w godzinach od 21:00 wieczorem do 4:00 rano na ulicy Grabiszyńskiej między ul. Pereca a pl. Srebrnym będzie układana nawierzchnia w torowisku tramwajowym.
W związku z tym od godz. 21:00 linie tramwajowe kursujące ul. Grabiszyńską na trasie pl. Legionów-Oporów zastąpi autobus 704.
W obydwa wieczory zmienionymi trasami pojadą tramwaje 4, 5, 11, 14 i 24.
Za utrudnienia przepraszamy.
2009
październik29
Na ulicę Grabiszyńską wracają tramwaje
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przed dniem Wszystkich Świętych na ulicy Grabiszyńskiej, między ul. Pereca a pl. Srebrnym, od 29.10.2009 zostaje udostępnione dla ruchu torowisko tramwajowe. Ulica Grabiszyńska zostaje równocześnie (a więc dzień wcześniej) w większym zakresie udostępniona dla ruchu samochodowego. W rejonie skrzyżowania ulic Grabiszyńskiej ze Stalową przejazd utrudnia przewężenie na jezdni prowadzącej w stronę centrum.
Część otwartej drogi jest na razie pozbawiona ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni.
W związku z dodatkowym zakresem prac, jaki pojawił podczas realizacji, nowy termin zakończenia całego zadania wyznaczony został na dzień 30.11.2009 roku. Chodzi głównie o odbudowanie sieci wodnych i kanalizacyjnych u zbiegi Grabiszyńskiej i Stalowej, których przebieg nie był zgodny z dokumentacją techniczną.
Dodatkowe prace z tym związane opóźniają ułożenie wspomnianej warstwy nawierzchni na części jezdni i odbudowę fragmentów innej infrastruktury. Wpływa to także na inne zadania realizowane równolegle z przebudową ul. Grabiszyńskiej. Ułożenie okablowania wzdłuż Grabiszyńskiej między Stalową i pl. Srebrnym przewidziane jest do 15 grudnia.
Ewentualne dodatkowe prace na torowisku będą przeprowadzone w listopadzie tak aby jak najmniej kolidowały z ruchem tramwajowym.
Przepraszamy za utrudnienia.
Ostatnie prace przed udostępnieniem drogi do ruchu
2009
wrzesień25
Zmiana organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Grabiszyńska, Stalowa, Żelazna
W związku z trwającą przebudową ulicy Grabiszyńskiej na odcinki od ul. Pereca do placu Srebrnego we Wrocławiu w nocy 26/27 września 2009 roku zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu. Polegać one będą na zamknięciu ulicy Stalowej i dopuszczeniu do ruchu ul. Żelaznej.
2009
czerwiec10
Zmiana organizacji ruchu na ulicy Grabiszyńskiej
Przebudowa ulicy Grabiszyńskiej od ul. Pereca do pl. Srebrnego. W nocy z 13 na 14 czerwca 2009 roku zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia południowa wraz z torowiskiem z jednoczesnym utrzymaniem obustronnego ruchu pojazdów po jezdni północnej.
Przejazd po jezdni północnej (przenoszącej ruch od centrum) sprowadzony na nią zostanie przy skrzyżowaniu z ul. Pereca od strony centrum i na wysokości zakładów Fadromy od strony Oporowa.
Przepraszamy za utrudnienia.
2009
maj20
Przebudowa ul. Grabiszyńskiej we Wrocławiu
Od godz. 10.00 rozpoczęto układanie masy asfaltowej - od ul. Spiżowej w stronę szpitala czyli w kierunku ul. Pereca.
Po uzyskaniu pozytywnych wyników zagęszczenia i ekstrakcji (sprawdzenie zawartości poszczególnych frakcji i asfaltu) będzie można przystąpić do zasadniczych prac.
2009
kwiecień17
Przebudowa ulicy Grabiszyńskiej od ul. Pereca do pl. Srebrnego
W dniu 17 kwietnia 2009 roku w związku z prowadzonymi na ulicy Grabiszyńskiej pracami zamknięty zostaje wjazd w ul. Spiżową, a w zamian otwarty wjazd w ul. Stalową.
Poza tym organizacja ruchu w rejonie inwestycji pozostaje bez zmian.
2008
listopad21
Przebudowa Grabiszyńskiej od ulicy Pereca do placu Srebrnego
Spółka Wrocławskie Inwestycje rozpoczyna 24 listopada 2008 roku przebudowę ulicy Grabiszyńskiej. W związku z tym w nocy z 22 na 23 listopada 2008 roku zostanie ograniczony ruch na odcinku między ul. Pereca i pl. Srebrnym. Prace mają trwać do października 2009 roku.
Zakres prac:
Droga będzie przebudowana na odcinku o dł. 924 m.
Prace obejmą m.in. wymianę kostki brukowej na nawierzchnie bitumiczną, budowę chodników i ścieżek rowerowych.
Powstanie nowoczesne torowisko tramwajowe, które będzie jednocześnie jezdnią dla autobusów.
Rozwiązanie to pozwoli komunikacji miejskiej omijanie korków,
a pasażerowie będą mieli do dyspozycji przystanki wspólne dla obu środków transportu.
Gruntownie przebudowana zostanie infrastruktura podziemna –
instalacje wodno-kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe i ciepłownicze.
Inwestor: Miasto Wrocław reprezentowany przez przez: Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o.
Współinwestor: MPWiK Sp. z o.o
Wartość inwestycji 33,7 mln zł
Wykonawcy
Projekt: Wrocławskie Biuro Projektów DROSYSTEM Sp. z o.o.
Roboty budowlane prowadzi konsorcjum: Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o., Bickhardt Bau AG, POLDRÓG Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o.
Zmiany w organizacji ruchu:
W pierwszym etapie prac (do kwietnia 2009) zamknięta zostanie jezdnia północna (prowadząca z centrum na Oporów). Między pl. Srebrnym i Pereca po ul. Grabiszyńskiej samochody będą jeździły w obu kierunkach czynną jezdnią południową.
W trakcie drugiego etapu zamknięta będzie jezdnia południowa, ruch zorganizowany zostanie na przebudowanej jezdni północnej. Projekt zakłada zakończenie robót w październiku 2009.
W takcie prowadzenia prac ulicą Grabiszyńską nie będą jeździły tramwaje.
Tramwaje i autobusy
Od rana w dniu 23 listopada 2008 roku swoje trasy zmienią linie 4, 11, 14 i 74, natomiast linie 5 i 24 będą zawieszone. Zamiast nich przez Grabiszyńską, między pl. Legionów a Oporowem, będzie kursował autobus zastępczy 704.
4
Biskupin – Olszewskiego – Wróblewskiego – most Zwierzyniecki – Curie Skłodowskiej – rondo Reagana – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Oławska – pl. Dominikański – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – Sądowa – pl. Legionów – Piłsudskiego – Powstańców Śląskich – Hallera – Grabiszyńska – Oporów
Oporów – Grabiszyńska – Hallera – Powstańców Śląskich – Piłsudskiego – pl. Legionów – Sądowa – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański – Oławska – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – rondo Reagana – Curie Skłodowskiej – most Zwierzyniecki – Wróblewskiego – Olszewskiego – Biskupin
5
Linia zawieszona
11
Kromera – mosty Warszawskie – Jedności Narodowej – Poniatowskiego – pl. Bema – mosty Młyńskie – św. Jadwigi – most Piaskowy – Piaskowa – św. Katarzyny – pl. Dominikański – Skargi – Kołłątaja – Piłsudskiego – pl. Legionów – Piłsudskiego – Podwale – pl. Orląt Lwowskich (postój techniczny na zmianę tablic)
pl. Orląt Lwowskich – Podwale – Sądowa – pl. Legionów – Piłsudskiego – Kołłątaja – Skargi – pl. Dominikański – św. Katarzyny – Piaskowa – most Piaskowy – św. Jadwigi – mosty Młyńskie – pl. Bema – Poniatowskiego – Jedności Narodowej – mosty Warszawskie – Kromera
14
Osobowice – Osobowicka – most Osobowicki – Reymonta – pl. Staszica – Pomorska – most Pomorski – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – Podwale – Świdnicka – Powstańców Śląskich – Hallera – Grabiszyńska – Cmentarz Grabiszyński
Cmentarz Grabiszyński – Grabiszyńska – Hallera – Powstańców Śląskich – Świdnicka – Podwale – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – Nowy Świat – most Pomorski – Pomorska – pl. Staszica – Reymonta – most Osobowicki – Osobowicka – Osobowice
24
Linia zawieszona
74
Osobowice – Osobowicka – most Osobowicki – Reymonta – pl. Staszica – Pomorska – most Pomorski – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – Sądowa – pl. Legionów – Piłsudskiego – Kołłątaja – Skargi – pl. Dominikański – Galeria Dominikańska
plac Wróblewskiego – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Skargi – Kołłątaja – Piłsudskiego – pl. Legionów – Sądowa – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – Nowy Świat – most Pomorski – Pomorska – pl. Staszica – Reymonta – most Osobowicki – Osobowicka – Osobowice
704
pl. Legionów – Grabiszyńska – Oporów
Oporów – Grabiszyńska – nawrót na placu Legionów - pl. Legionów
WYKAZ PRZYSTANKÓW DLA LINII 704
Nazwa przystanku | Nr słupka |
pl. Legionów | 10377 |
Grabiszyńska | 10379 |
Pereca | 111401 |
Stalowa | 31503 |
Fadroma | 31505 |
Bzowa | 11701 |
Hutmen | 11703 |
FAT | 11712 |
Cmentarz Grabiszyński | 11719 |
Cmentarz Grabiszyński II | NŻ 11731 |
Oporów | 11729 |
Nazwa przystanku | Nr słupka |
Oporów | 11730 |
Cmentarz Grabiszyński | 11720 |
Fiołkowa | 11728 |
FAT | 11706 |
Hutmen | 11704 |
Bzowa | 11702 |
Fadroma | 31506 |
Stalowa | 11504 |
Pereca | 31502 |
Grabiszyńska | 10378 |
pl. Legionów | 10377 |
CZĘSTOTLIWOŚĆ KURSOWANIA LINII 704
- w dni robocze
- do godziny 6:00 – co 10 minut
- od 6:00 do 20:00 – co 5 minut
- po godzinie 20:00 – co 10 minut
- w soboty, niedziele i święta
- do godziny 6:00 – co 10 minut
- od 6:00 do 20:00 – co 7,5 minuty
- po godzinie 20:00 – co 10 minut
Linia będzie obsługiwana przez autobusy przegubowe.
Nazwa zadania inwestycyjnego:
Przebudowa ul. Grabiszyńskiej od ul. Pereca do Pl. Srebrnego
Tryb:
projekt - realizacja
Prace przygotowawcze (koncepcja, decyzja środowiskowa, decyzja lokalizacyjna, projekt budowlany):
ogłoszenie przetargu: realizowane przez inną jednostkę miejską
otwarcie ofert: realizowane przez inną jednostkę miejską
rozpoczęcie realizacji: realizowane przez inną jednostkę miejską
czas na realizację [miesięcy]: realizowane przez inną jednostkę miejską
koniec realizacji: realizowane przez inną jednostkę miejską
Realizacja (roboty budowlane):
ogłoszenie przetargu: II kw. 2008
otwarcie ofert: IV kw. 2008
rozpoczęcie realizacji: IV kw. 2008
czas na realizację robót budowlanych [miesięcy]: 14
koniec realizacji robót budowlanych: IV kw. 2009
Wartość brutto ogółem zgodnie z WPI [tysięcy PLN]:
22 870,0
Propozycja dofinansowania ze środków zewnętrznych:
środki własne
Podane terminy i kwoty, w niektórych przypadkach mogą być korygowane.