Ta strona używa ciasteczek. Jesli chcesz poznać politykę prywatnosci w tym zakresie kliknij [tutaj]

Nr umowy o dofinansowanie:

POIS.06.01.00-00-0029/16-00

Źródło finansowania:

Oś priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020

Cel projektu:

Celem głównym przedsięwzięcia jest poprawa efektywności i sprawności funkcjonowania transportu publicznego poprzez usprawnienie systemu miejskiej komunikacji zbiorowej oraz lepsze skomunikowanie zachodnich obszarów miasta za pomocą niskoemisyjnych form transportu publicznego. Rezultatem projektu będzie zatem wzrost liczby przewozów komunikacją miejską na przebudowanych i nowych liniach komunikacji miejskiej. Do osiągnięcia celu głównego prowadzić mają cele szczegółowe, wśród których można wyróżnić:
  • skrócenie czasu podróży komunikacją miejską,
  • zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego,
  • poprawę płynności ruchu,
  • poprawę bezpieczeństwa pasażerów, pieszych i rowerzystów,
  • ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.

Opis projektu:

Zaplanowany w ramach Projektu zakres zadań obejmuje:
  • budowę nowej trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) wraz z drogą, torowiskiem, zwrotnicami rozjazdami, obiektami inżynierskim oraz niezbędną infrastrukturą techniczną, tj.: przystankami zintegrowanymi, siecią trakcyjną, stacją prostownikową, sygnalizacją świetlną, tablicami informacyjnymi, oświetleniem przystanków a także oświetleniem ulicznym i odwodnieniem obejmującym układ drogowo-torowy,
  • przebudowę istniejącego układu drogowo-torowego: budowę ciągów pieszych i tras rowerowych wraz z połączeniami z generatorami ruchu, budowę miejsc postojowych w systemie Park&Ride przy węźle przesiadkowym, nowe włączenia drogowe i przebudowę istniejących skrzyżowań wraz z budową/przebudową sygnalizacji świetlnej,
  • przebudowę istniejącego układu torowisk, która obejmie strefy włączeń do nowej trasy oraz elementy istniejącej pętli przy Wrocławskim Parku Przemysłowym,
  • rozbudowane zostaną istniejące stacje prostownikowe przy ul. Nabycińskiej i Śrubowej oraz wybudowane zostaną obiekty inżynierskie:


  • 1. nowy wiadukt autobusowo-tramwajowy nad torami PKP, zapewniający bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową w rejonie ul. Strzegomskiej i Wagonowej,
    2. nowy wiadukt autobusowo-tramwajowy nad ul. Smolecką,
    3. przejście tunelowe pieszo-rowerowe w nasypie TAT w rejonie projektowanego wiaduktu nad torami PKP,
    4. mury oporowe.

  • rozbudowę systemów: sterowania ruchem ITS, systemu DIP (Dynamicznej Informacji Pasażerskiej) oraz sieci kanalizacji kablowej MTKK (Miejskich Teletechnicznych Kanałów Kablowych).

Termin realizacji:

  • Realizację Projektu zaplanowano od 23.05.2016 r. – 02.03.2020 r.

Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie:

  • Całkowita wartość projektu: 245 354 399,18 PLN
  • Dofinansowanie: 109 756 098 PLN
  • Wkład Miasta: 135 598 301,18 PLN

Jednostka realizująca projekt:

Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko można znaleźć na stronie internetowej:
https://www.pois.gov.pl/
Mechanizm zgłaszania potencjalnych nieprawidłowości lub nadużyć finansowych w wykorzystaniu środków unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
http://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/