Nr umowy o dofinansowanie:
POIS.06.01.00-00-0026/16-00
Źródło finansowania:
Oś priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach
Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
Opis projektu:
Głównym celem Projektu jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego w zachodnich i południowo - wschodnich obszarach miejskich Wrocławia. Realizacja celu głównego będzie możliwa do osiągnięcia dzięki wyznaczeniu korelujących z nim celów szczegółowych oraz odpowiedniego zakresu zadań.
Do celów szczegółowych Projektu zaliczyć można:
- zmniejszenie zatłoczenia motoryzacyjnego,
- poprawę płynności ruchu,
- poprawę bezpieczeństwa pasażerów, pieszych i rowerzystów,
- ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.
Zakres projektu obejmuje realizację dwóch zadań dotyczących budowy nowych odcinków trasy tramwajowej:
Zadanie 1 - Budowa trasy tramwajowej w ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej we Wrocławiu o długości 0,9 km. W ramach zadania nr 1:
- wybudowano torowisko tramwajowe w osi jezdni ul. Hubskiej o długości 0,9 km wraz z rozjazdami i niezbędną infrastrukturą techniczną: przystankami, siecią trakcyjną, oświetleniem przystanków, tablicami. Przebudowano istniejące torowisko w ul. Pułaskiego na odcinku od ul. Hubskiej do ul. Małachowskiego. Nowe torowisko stanowi kontynuację istniejącej trasy tramwajowej,
- przebudowano układ drogowy ulicy Hubskiej (od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej) w zakresie niezbędnym dla funkcjonowania nowej drogi po wybudowaniu torowiska, w tym m.in.: budowa i przebudowa chodników, przejść dla pieszych, dróg i przejazdów rowerowych, oświetlenia ulicznego, odwodnienia, etc.;
- rozbudowano system sterowania ruchem ITS w tym m.in. instalację tablic DIP i innych urządzeń włączonych do poszczególnych podsystemów ITS.
- budowa linii tramwajowej wzdłuż Popowickiej - Starogroblowej - Długiej we Wrocławiu (od ul. Milenijnej do ul. W. Jagiełły) wraz z rozjazdami oraz niezbędną infrastrukturą techniczną, tj. przystankami, siecią trakcyjną, sygnalizacją świetlną, tablicami informacyjnymi, oświetleniem przystanków itp. oraz budowa stacji prostownikowej "Szczepin" i rozbudowa istniejącej stacji prostownikowej "Milenijna",
- przebudowa układu drogowego w zakresie niezbędnym dla funkcjonowania nowej trasy po wybudowaniu linii tramwajowej, w tym m.in.: przebudowa nawierzchni jezdni, budowa chodników, przejść dla pieszych, dróg i przejazdów rowerowych, miejsc postojowych, ekranów akustycznych oświetlenia ulicznego, odwonienia, etc.,
- przebudowa budynku przy ul. Długiej 49 we Wrocławiu i elementów zagospodarowania terenu kolidujących z budową trasy tramwajowej,
- rozbudowa sieci kanalizacji tramwajowej MTKK.
Termin realizacji:
Realizację Projektu zaplanowano od 04.09.2015 roku do 30.06.2023 roku.
Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie
- Całkowita wartość projektu: 273 601 365,85 PLN
- Kwalifikowalne: 134 062 940,41 PLN
- Dofinansowanie: 112 860 669,09 PLN
- Wkład Miasta: 160 740 696,76 PLN
Jednostka realizująca projekt: Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. (http://www.wi.wroc.pl/)
Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko można znaleźć na stronie internetowej: https://www.pois.gov.pl/
Mechanizm zgłaszania potencjalnych nieprawidłowości lub nadużyć finansowych w wykorzystaniu środków unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko (http://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/)